Cześć!
Poniżej zamieszczam regulamin sklepu internetowego Na nowo śmieci, który określa sposób złożenia zamówienia i zawarcia umowy, formy dostawy i płatności, a także procedurę odstąpienia od umowy.
Udanych zakupów!
Julia Wizowska vel Babka od śmieci
§ 1 Definicje
- Sprzedawca – Julia Wizowska-Szymanik, prowadząca działalność gospodarczą o nazwie Na nowo śmieci Julia Wizowska-Szymanik z siedzibą w Warszawie (03-134), ul. Książkowa 9C, lok. 706; NIP: 1181897447.
- Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem: https://www.nanowosmieci.pl/sklep/
- Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem: https://www.nanowosmieci.pl/regulamin-sklepu/
§ 2 Postanowienia wstępne
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość zakupu: biletów i voucherów na warsztaty stacjonarne; dostępu do produktów online, takich jak webinary, kursy online, materiały wizualne, grafiki, ebooki oraz innych produktów elektronicznych; a także produktów fizycznych, takich jak książki oraz wyroby rękodzielnicze.
- Aby korzystać ze sklepu, wystarczy: dostęp do Internetu, standardowy system operacyjny, standardowa przeglądarka internetowa, posiadania aktywnego konta e-mail.
- Kupujący podczas dokonywania zakupu jest zobowiązany do podania swoich prawdziwych danych: imienia, nazwiska, adresu do korespondencji, adresu e-mail, numeru telefonu.
- Dokonując zakupu Kupujący oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
§ 3 Składanie zamówienia
- Złożenie zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie formularza zamówienia po uprzednim dodaniu do koszyka interesujących Kupującego produktów. W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia oraz wybranie metody płatności za zamówienie.
- Po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie Kupujący zostanie przekierowany do bramki płatności, zgodnie z wybraną metodą płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności, Kupujący zostanie ponownie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia. Z tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Kupującemu na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedawcy co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy.
§ 4 Dostawa i płatność
- Dostępne metody płatności za zamówienie są prezentowane Kupującemu na etapie składania zamówienia.
- Koszt dostawy zamówienia ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca na stronie Sklepu postanowi inaczej.
- W przypadku niedoręczenia przesyłki z winy Kupującego, Kupujący ponosi koszty przesyłki zwrotnej do Sprzedawcy.
-
Operatorem płatności online jest system Przelewy24, realizowana przez PAYPRO S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań NIP 779-236-98-87, REGON 301345068, Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 4 500 000 zł
- Płatność w systemie PayPal realizowana jest przez PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (zarejestrowana w R.C.S. Luxembourg pod numerem B 118 349), z oficjalną siedzibą w Luksemburgu, L-2449.
- Dokonując zakupu w sklepie, Kupujący automatycznie udziela Sprzedawcy pełnomocnictwa na jednorazowe zawarcie umowy z firmą realizującą odpłatną dostawę zamówionych towarów na nadanie przesyłki w imieniu i na koszt kupującego.
§ 5 Vouchery i bilety na warsztaty stacjonarne i online
-
Z jednego biletu/voucheru może skorzystać tylko jedna osoba (w przypadku warsztatów online – jedno urządzenie elektroniczne). Udział w warsztatach stacjonarnych dzieci wiąże się z uiszczeniem dodatkowej opłaty stosownej do wieku – wysokość opłaty i możliwość udziału dziecka w warsztatach stacjonarnych należy uzgodnić ze Sprzedawcą przed dokonaniem zakupu poprzez kontakt za pośrednictwem poczty e-mail: julia@nanowosmieci.pl.
- Lokalizacja warsztatów stacjonarnych i online jest każdorazowo podana do wiadomości na stronie z ofertą w Sklepie.
- Opłata za bilet na warsztat stacjonarny jest zwracana Kupującemu pod warunkiem, że ten odwoła swój udział w zajęciach najpóźniej 14 dni roboczych przed ich rozpoczęciem. W razie odwołania udziału od 14 dni roboczych do 7 dni roboczych przed rozpoczęciem zajęć opłata jest zwracana w wysokości 75%. W razie odwołania udziału od 7 dni roboczych do 72 godzin przed rozpoczęciem zajęć opłata jest zwracana w wysokości 50%. Przy rezygnacji w czasie krótszym niż 72 godziny przed warsztatem opłata nie jest zwracana. Chęć rezygnacji z udziału w zajęciach należy zgłosić za pośrednictwem poczty e-mail na adres: julia@nanowosmieci.pl, podając również numer konta do zwrotu opłaty. W razie nieobecności Kupującego na warsztatach pieniądze nie są zwracane. Nieobecności nie można odrabiać w innym terminie ani przenosić na inne warsztaty.
- Uczestnictwo w warsztacie wykupione na podstawie voucheru można odwołać najpóźniej 24 godziny przed rozpoczęciem warsztatu. Nieobecność na warsztacie bez wcześniejszego odwołania skutkuje tym, że voucher traci ważność, a pieniądze za jego zakup nie są zwracane. Nieobecności nie można odrabiać w innym terminie ani przenosić na inne warsztaty.
- W wypadku, gdy warsztat nie odbędzie się z winy Sprzedawcy, pieniądze za zakup biletu na warsztaty stacjonarne/online są zwracane w całości bądź jest proponowany alternatywny termin lub warsztat.
§ 6 Produkty elektroniczne
- Realizacja zamówienia obejmującego produkt elektroniczny, taki jak webinar, kurs online, e-book, notatki wizualne itd. następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionego produktu elektronicznego.
- Z chwilą wysyłki wiadomości, o której mowa w ust. 1 powyżej, treści cyfrowe objęte przedmiotem zamówienia uważa się za dostarczone w całości Kupującemu.
- Kupujący, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli realizacja świadczenia rozpoczęła się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Chwilą rozpoczęcia świadczenia jest doręczenie Kupującemu wiadomości e-mail z instrukcją uzyskania dostępu do treści cyfrowych.
§ 7 Produkty fizyczne
- Realizacja zamówienia obejmującego produkty fizyczne następuje poprzez wysyłkę zakupionych produktów na adres podany przez Kupującego w formularzu zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 3 dni roboczych, chyba że opis produktu w Sklepie stanowi inaczej.
- Zamówienie uważa się za zrealizowane w chwili nadania przesyłki do Kupującego.
§ 8 Zwroty produktów fizycznych
- Kupujący, będący osobą fizyczną, nieprowadzącą działalności gospodarczej (konsument):a) po zawarciu ze Sprzedawcą umowy na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
b) aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia przesłanego pocztą elektroniczną na adres: julia@nanowosmieci.pl. Formularz oświadczenia należy pobrać z tej strony.
c) kupujący ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
d) kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu przedmiotu.
e) zwracany przedmiot nie może nosić śladów użycia.
f) w przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od Kupującego płatności, w tym koszt dostarczenia towaru, który Kupujący poniósł przy zakupie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. - Kupujący, będący osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą:a) po zawarciu ze Sprzedawcą umowy na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy pod warunkiem, że umowa zawarta ze Sprzedawcą nie ma zawodowego charakteru. Weryfikacja tego, czy dany zakup ma charakter zawodowy czy nie, będzie opierała się o Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej (CEiDG).
b) aby odstąpić od umowy, Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia przesłanego pocztą elektroniczną na adres: julia@nanowosmieci.pl. Formularz oświadczenia należy pobrać z tej strony.
c) kupujący ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
d) kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu przedmiotu.
e) zwracany przedmiot nie może nosić śladów użycia.
f) w przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od Kupującego płatności, w tym koszt dostarczenia towaru, który Kupujący poniósł przy zakupie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. - Z prawa do odstąpienia od umowy są wyłączone towary ujęte w art. 38 prawa konsumenckiego. To są m.in. produkty przygotowywane na zamówienie, powstające według wytycznych Kupującego i/lub zawierające personalną dedykację; produkty o krótkim terminie przydatności itd.
- Przepisy ustawy o prawach konsumenta nie obejmują przedsiębiorców, którzy nie są osobami fizycznymi prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą.
§ 9 Reklamacja z tytułu rękojmi
- Kupujący, będący osobą fizyczną, nieprowadzącą działalności gospodarczej (konsument):a) ma prawo złożyć reklamację towaru na podstawie rękojmi, jeśli zakupiony przez niego produkt będzie miał wadę fizyczną lub prawną. Pod wadą wadą fizyczną rozumie się sytuację, gdy: produkt nie ma właściwości, które powinien mieć; produkt nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca; produkt nie nadaje się do celu, o którym zapewniał Sprzedawca, produkt został wydany Kupującemu w stanie niezupełnym, zdekompletowany. Pod wadą prawną rozumie się sytuację, gdy: rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej; rzecz sprzedana jest obciążona prawem osoby trzeciej; rzecz dotknięta jest ograniczeniem w korzystaniu lub rozporządzaniu, wynikającym z decyzji lub z orzeczenia właściwego organu.
b) gdy zauważy wady fizyczne zakupionego towaru, ma prawo żądać od Sprzedawcy jednej z opcji: naprawy towaru, wymiany towaru na nowy, obniżenia ceny towaru lub odstąpienia od umowy.
c) jeśli składając reklamację z tytułu rękojmi Kupujący zażąda naprawy, wymiany lub obniżenia ceny towaru, to Sprzedający jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
d) o chęci złożenia reklamacji należy poinformować Sprzedającego drogą elektroniczną poprzez email: julia@nanowosmieci.pl, podając numer zamówienia.
e) zareklamować zakupiony towar w ramach rękojmi Kupujący może w okresie 2 lat od momentu jego wydania. - Kupujący, będący osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą:a) ma prawo złożyć reklamację towaru na podstawie rękojmi, jeśli zakupiony przez niego produkt będzie miał wadę fizyczną lub prawną. Pod wadą wadą fizyczną rozumie się sytuację, gdy: produkt nie ma właściwości, które powinien mieć; produkt nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca; produkt nie nadaje się do celu, o którym zapewniał Sprzedawca, produkt został wydany Kupującemu w stanie niezupełnym, zdekompletowany. Pod wadą prawną rozumie się sytuację, gdy: rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej; rzecz sprzedana jest obciążona prawem osoby trzeciej; rzecz dotknięta jest ograniczeniem w korzystaniu lub rozporządzaniu, wynikającym z decyzji lub z orzeczenia właściwego organu.
b) gdy zauważy wady fizyczne zakupionego towaru, ma prawo żądać od Sprzedawcy jednej z opcji: naprawy towaru, wymiany towaru na nowy, obniżenia ceny towaru lub odstąpienia od umowy.
c) jeśli składając reklamację z tytułu rękojmi Kupujący zażąda naprawy, wymiany lub obniżenia ceny towaru, to Sprzedający jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
d) o chęci złożenia reklamacji należy poinformować Sprzedającego drogą elektroniczną poprzez email: julia@nanowosmieci.pl, podając numer zamówienia.
e) zareklamować zakupiony towar w ramach rękojmi Kupujący może w okresie 2 lat od momentu jego wydania. - Przepisy ustawy o prawach konsumenta nie obejmują przedsiębiorców, którzy nie są osobami fizycznymi prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą.
§ 10 Prawo autorskie i własność intelektualna
- Sprzedawca poucza niniejszym Kupującego, że treści zawarte w Sklepie, produkty elektroniczne, produkty fizyczne, treści cyfrowe, graficzne, zdjęciowe oraz treść warsztatów stacjonarnych objęte są ochroną prawa autorskiego, a prawa autorskie należą do Sprzedawcy.
- Bezprawne rozpowszechnianie treści lub materiałów, o których mowa w ust. 1 powyżej, mogę skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§ 11 RODO
- Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://www.nanowosmieci.pl/polityka-prywatnosci/
§ 12 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w Sklepie z uwzględnieniem praw nabytych przez Kupującego, w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 03.12.2017 r., z późniejszymi zmianami, dostosowanymi do zmian w prawie konsumenckim od 01.01.2021.